În timp ce în România se adâncește criza forței de muncă și, prin urmare, crește importul de lucrători asiatici și africani, cu problemele și complicațiile sociale aferente, guvenarea PSD–PNL continuă politica absurdă a pensionărilor “speciale”, la vârste scandalos de mici.

Astfel, ca urmare a unor legi strâmbe, care lovesc în interesul național și sabotează principiul dreptății sociale, zeci de mii de români continuă să se pensioneze la 52, 50 sau 48 de ani. Fenomenul, extrem de nociv, se produce mai ales în domenii precum Justiție, Interne, Apărare, Servicii, care ar trebui să fie piloni de rezistență ai statului de drept din România.

Un exemplu negativ, în acest sens, îl constituie generalul Nicolae Ciucă, președintele Senatului României (omul numărul 2 în stat) și al Partidului Național Liberal, pensionat la 52 de ani deși, după cum se manifestă în politică, ar fi avut capacitatea fizică și intelectuală de a-și continua cariera militară chiar până la vârsta-standard de 65 de ani. Mult mai tentantă a fost însă pensia specială de aproape 20.000 de lei pe lună, cumulată cu salariul și cu suma forfetară de parlamentar, după cele de ministru al Apărării și de prim-ministru.

Partidul Național Țărănesc Maniu–Mihalache protestează energic față de această politică dusă de majoritatea PSD–PNL, tolerată și chiar încurajată de președintele Klaus Iohannis. Solidaritatea socială nu se poate clădi prin asemenea politici egoiste, segregaționiste, care creează probleme grave bugetului național, dar și multă frustrare în societate. E o formă de discriminare specifică țărilor subdezvoltate sau dictatoriale, nicidecum democrației de tip occidental.

În loc să elmine aceste nedreptăți, majoritatea guvernamentală a legiferat, în ultima parte a anului trecut, perpetuarea acestor nedreptăți pentru alte câteva decenii. Astfel, „reforma” impusă de PSD, PNL și președintele Iohannis prevede că vârsta minima de pensionare a magistraților este de “47 de ani și 4 luni” și crește cu câte 4 luni în fiecare an calendaristic, până la atingerea vârstei de pensionare de 60 de ani”.

Un calcul simplu arată că vârsta minimă de pensionare de 60 de ani va fi atinsă peste 38 de ani, adică în 2062! Așadar, mult după ce vor ieși la pensie unii magistrați care n-au început încă să profeseze, fiind acum studenți sau chiar elevi!

Această perspectivă este inacceptabilă pentru generații de tineri care nu beneficiază de asemenea privilegii nerușinate și care, nesuportând nedreptatea, vor continua să părăsească România, crescând nevoia importului de forță de muncă și, implicit, problemele sociale.

Chiar și perspectiva pensionării la 60 de ani, peste mai mult de o treime de secol, este profund necinstită, în condițiile în care majoritatea românilor se pensionează la 65 de ani, iar după 2062 vârsta lor de pensionare va crește, probabil, la 67, 68 sau chiar 70 de ani, în ton cu creșterea speranței de viață. Așadar, și atunci va exista un decalaj de 7, 8 sau 10 ani între pensionarii obișnuiți și cei “speciali”, deși nimic nu justifică pensionarea magistraților mai devreme decât a altor categorii sociale (medici, profesori, ingineri, constructori, funcționari etc.). Dimpotrivă, practica statelor democratice ne arată că magistrații trebuie să aibă dreptul – nu obligația! – de a profesa, la cerere, și după vârsta de pensionare normală, instituită pentru întreaga societate.

Dincolo de vârsta de pensionare, mai există și problema formulei de calcul a pensiei. În cazul magistraților, dar și al altor categorii de “speciali”, legislația actuală continuă să fi profund discriminatore și, deci, nedreaptă. Nici vorbă de vreun minim efort de a intra în normalitate, adică de a aduce aceste pensii spre principiul contributivității! Dimpotrivă, legea impusă de majoritatea PSD–PNL și promulgată de președintele Klaus Iohannis precizează clar că magstrații și categoriile asociate (“judecătorii, procurorii, judecătorii de la Curtea Constituțională, magistrații-asistenți de la Înalta Curte de Casație și Justiție și de la Curtea Constituțională, precum și personalul de specialitate juridică prevăzut la art. 221 alin. 1”) “pot beneficia de pensia de serviciu”, adică de pensia specială, la vârstele menționate!

Aceasta nu este o reformă, ci o anti-reformă, o restaurație agresivă a sistemului de forță din România, sistem care își întărește privilegiile pe suferința a milioane de români!

Fidel principiului său istoric că nu poate exista politică fără morală și nici democrație fără dreptate socială, PNȚ Maniu-Mihalache solicită instituțiilor responsabile din statul român să reevalueze întregul sistem de pensionare și să elimine toate privilegiile, acum, nu la calendele grecești!

Dacă decidenții politici vor refuza să facă dreptate, atunci le cerem românilor să nu mai voteze partidele care-i batjocoresc (și) în acest fel, ci să acorde votul acelora care înțeleg nevoia sacră de dreptate socială. Dacă PNȚMM va primi încrederea populaței pentru a guverna, una dintre prioritățile noastre va fi reformarea totală a statului, incluzând eliminarea cu adevărat a pensiilor speciale și instituirea unui sistem de pensii echitabil.

9 ianuarie 2024

Biroul de Conducere al PNȚ Maniu-Mihalache

Mircea Taloș – președinte executiv al PNȚ Maniu-Mihalache

Valerian Stan – secretar general al PNȚ Maniu-Mihalache

Liviu Petrina – președintele Senatului PNȚ Maniu-Mihalache

Lasă un comentariu